mandag 9. august 2010

Kæmpe aromabønner

Min danske stemor er som undertegnede, glad i god mat og god drikke og ikke minst god kaffe. Denne sommerferien introduserte hun meg for en nyhet på kaffefronten.


Cafe Noir er forsåvidt ikke ny i butikkene, hverken her eller i Danmark. Denne varianten: Kæmpe aromabønner har ihvertfall ikke jeg sett tidligere. Det er jo egentlig kun filtekaffe presset sammen til en stor kaffebønne. En kæmpebønne pr kopp man  lager på trakteren. Så oppmålingen av kaffe blir superenkel. Nå er det strengt tatt ikke så veldig vanskelig å bruke en måleskje heller, så det var ikke akkurat derfor jeg falt sånn for denne kaffen. Det var selvfølgelig smaken! Resultatet er rett og slett en snasen traktekaffe! Selv i jobbkaffetrakteren ble denne kaffen meget god.

Nytes gjerne sammen med en kæmpeskilpadde (sjokolade fyllt med romkrem og karamell)

5 kommentarer:

  1. Regner med at dette blir servert på labben!

    SvarSlett
  2. Sissel: Klart det :) Har kaffen på kontoret, så bare å si ifra når jeg skal sette på trakteren :)

    SvarSlett
  3. :-) Da gleder jeg meg til morgenkaffen i morgen, torsdag. Stikk innom labben når du kommer på jobb, Sissel

    SvarSlett
  4. :-) Kaffebønner er blitt kjøpt til, men jeg er ikke sikker på om jeg får noen kæmpeskilpadde. :-(

    SvarSlett