søndag 8. august 2010

Jordbær + sjokolade = sant

Jordbær dyppet i sjokolade er rett og slett himmelsk. Normalt har jeg vurdert det dit hen at det er altfor mye styr å lage selv. Helt til min danske stemor introduserte meg for et nytt produkt: Chokolade fondue produsert av Odense.



Sjokolade på glass som blir flytende etter 1 minutt i mikrobølgeoven og som man deretter kan dyppe jordbærene i  - eller hvilken som helst annen passende frukt for den saks skyld. Enklere blir det ikke! Og selvfølgelig særdeles velsmakende! Den kommer i to varianter: Mørk og hvit chokolade. Begge like herlige.

 
Jeg kjøpte med noen glass fra Danmark nå i sommer, men vet dessverre ikke om - eventuelt hvor - man kan få tak i sånt i Norge. Jeg blir ellers svært glad, hvis det er noen som vet hvor man kan få tak i sånt som dette her til lands.


Velbekomme!

1 kommentar:

  1. Dette er farlig godt ja :-) Selger disse hos Madla handelslag i Stavanger ihvertfall, 10 kr glasset.

    SvarSlett