fredag 14. mai 2010

"Salat"

Jeg er en grønnsaksmums. Når jeg er alene hjemme, blir det ofte en eller annen salatvariant til middag. Er man ute og bestiller en salat, ender man ofte opp med et halvt slathode, to agurkbiter, en halv tomat og en skive løk. Ikke akkurat imponerende. Så når jeg står for matlagingen, dropper jeg som regel hele salaten. I stedet har jeg masse, masse, masse av det som er godt.

Her er en liten "salat" jeg lagde meg etter at mannen var rømt til Malmø i noen dager og barna hadde lagt seg. Kjapt, enkelt og godt :)



2 stilker stangselleri
Gode tomater (jeg brukte: 8 Juanita og 4 Torrito)
1/2 potte basilikum
1 gulrot
ca 1/6 eple
Et lite lass løvtynn spekeskinke
En del biter myk og moden brie (f.eks Supreme)

Alt ble delt i passe små biter (gulroten og eplet ble finhakket)

Og man må selvfølgelig ha en god dressing. Denne er superenkel og veeeeeldig nam:
Saften av 1/4-1/2 lime, en god dæsj olivenolje (Favoritten min er Extra Virgin Olive Oil Arbosana fra California Olive Ranch), salt og pepper.

Velbekomme

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar